vrijdag 20 september 2019

Hoe worden schelpen gemaakt?

Maandagochtend toonde Zander zijn schelpen. Hij had die in het zand, aan zee, gevonden. 'Hoe worden schelpen gemaakt?' vroeg Charlotte zich af. We zagen ook verschillende schelpen. Een slak heeft ook een schelp, een schildpad ook,... werd er gezegd.
Heel wat kinderen zochten in de boeken op naar prenten van een schelp of een dier met een schild.
Slak, krab, hoorn, mossel,... werden gevonden, getekend, geschreven en gestempeld.




De klas van Els kwam hun klasnaam vertellen: de wasberen.
We kregen post in onze brievenbus: Of we mee doen aan de dag van de sportclub?
'Wat is dat?', werd er meteen gevraagd. 'Dan moet je een hele dag sporten.', 'Nee, een halve dag sporten.'
We vroegen wat het betekende. We kregen een antwoord terug: dat we in onze sportkleren naar school mogen komen. 'OOOOHHHHH, ik heb sportkleren.'

's Middags aten we een sandwich met de choco van Charlotte. 'Dank u Charlotte.', werd er spontaan gezegd.
Na de middag gingen we turnen met Ilse. We genoten nog van een verhaal terwijl we een koekje aten.
Flin en Robbe zochten nog samen de hazelaar op, van de hazelnoten van Abel (vorige week).

Dinsdagochtend toonden we onze resultaten van onze schelpen en schilden. We bekeken samen wat kalk was in het water. Zo kreeg Charlotte een antwoord op haar vraag: 'Hoe wordt een schelp gemaakt?'

We kregen 2 brieven in de brievenbus. De Spetters organiseren een talentenshow. Een talent is een kunstje vertelde Abel. We willen met de hele klas kunstje doen op de mat tijdens de show.
De Banaantjes vroegen met hoeveel meisjes en jongens we in de klas waren. Jua, Arthus en Hafsa schreven/tekenden een brief terug.

Lana was na de speeltijd in de klas. Arthus, Roxx en Robbe speelden een variant van memorie. De oudsten deden een telspel bij Stephanie.

Na de middag gingen we met onze muziekinstrumenten naar de turnzaal. We speelden muzikale spelletjes. We konden nog kort spelen in de klas. Na de speeltijd toonden en vertelden we over onze dag.

Woensdagochtend hadden we 2 ex-Krokodillen in de klas, Aline en Magali. Na de kring konden we meteen werken en spelen. Werkjes werden nog afgemaakt:strijkparel, klei,...
Na de speeltijd bespraken we de praatraad. Fleur haar prentenboek werd nog voorgelezen: 'Anna poets haar tanden.'









Donderdagochtend speelden Arthus, Roxx, Jens en Fedor boer erger je niet met Stephanie. Het was gezellig! Terwijl gingen Noor, Fleur, Jua, Charlotte en Abel met Lana kleien. Er kwamen mooie resultaten uit...
Robbe en Hafsa gingen naar de praatraad.

Na de middag genoten we van het meegebrachte verhaal van Robbe, Heksje Mimi. We speelden vandaag in onze tuin: het zand met de potten en de schaaltjes (thee maken voor elkaar), op de wipjes,...




Vrijdagochtend maakten we plannen voor pizza te maken, volgende week. Daar keken we naar uit.
De zwemmende pinguïn van Lore werd uitgetest.
Na de speeltijd gingen we turnen met Ilse. Charlotte toonde haar hoepel na het turnen. We namen allemaal een hoepel om mee te dansen. Maar we vonden ook nog een leuker idee. Bekijk maar op de filmpjes tussen de foto's. Veel kijkplezier!

Na de middag genoten we van de rust tijdens een verhaal. De oudste kleuters kwamen hun werkplan bespreken.


We zoeken helpende handen voor het zwemmen, volgende week woensdag!

We zoeken ook nog auto's om te rijden op woensdag 2 oktober, een bezoek naar de koe van Fedor. We zouden naar Kessel rijden rond 8u50 en verwachten dat we om 12u terug zijn. Volgende week krijg je hierover nog een briefje.

Foto's_Krokodilletjes_week3

Geen opmerkingen:

Een reactie posten